Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. maj 2024 | 09:48   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Sony´s Nye ES serie... (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Kasier
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 September 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 15
Sendt: 04 November 2006 kl. 22:23 | IP-adresse registreret  

Sony er kommet med en ny Serie af deres bedre Recievere..
STR-DA1200ES
STR-DA3200ES
STR-DA5200ES
http://www.sony.dk/view/ShowProductCategory.action?site=odw_ da_DK&category=HFC+Receiver

Er der nogen der har erfaring med disse, eller med Sony generelt i deres lidt bedre serie ?
Til top Vis Kasier's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kasier
 
Henrik N
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 November 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 172
Sendt: 21 Januar 2007 kl. 15:31 | IP-adresse registreret  

Ja jeg må da sige jeg har testet nogle af deres forskellige modeller. Her spørger du til deres mindre modeller i ES serien.

Man kan sige at STR-DA1200ES er fantastisk til prisen af bare 5000kr. Her får man noget for alle pengene, men så heller ikke mere. Den slår mange recievere til højere pris, men jeg vil dog sige at du får en del mere i STR-DA3200ES som kun ligger på 7500kr.

Den jeg selv ville vlge af disse tre er klart STR-DA5200ES, her får man virkelig noget for pengene! Den har en lang række fede punkter, som gør den til en leg at rodde med. Her får du jo bl.a. USB port i fronten, og når reciveren så er koblet til fjernsynet, får du hele listen over musik på din MP3/harddisk afspiller, samtidig kan du lave hele opsætningen af forstærkeren på dit tv i et smart og bruger venligt program, som minder om Sony´s PSP styre system. Det eneste minus der er ved den er, at den kun har guld belagte indgange i fronten. Men ser man på den alt i alt er det virkelig en vel lydende reciver! Dette mener jeg er et rent røverkøb af en reciver til bare 10000kr. Det er da heller ikke for ingen ting at CNET har givet den 8,4 ud af 10 mulige! DU kan læse mere her: http://reviews.cnet.com/Sony_STR_DA5200ES_AV_receiver_7_1_ch annel/4505-6466_7-32058603.html

Fælles for dem alle tre er, at du har DCAC-autokalibrering, som fungere rigtig godt, den bedste er dog den i 5200ES. Desuden kan man koble alle ens forskellige maskiner (DVD, Blu-Ray, PS3 osv) til forstærkeren, og her fra kører den over HDMI til ens TV, dette vil sige at du kun behøver ét kabel mellem dit TV og resten af anlæget.

Skal det være finere skal du prøve at kigge på deres STR-DA7100ES, som er deres nuværende flagskibs model! Denne er helt fantastisk men da dette er en anden prisklasse (20000kr.) vil jeg ikke komme ind på den her.... Eller endnu bedre deres TA-DA9100ES! Du kan godt være heldig at finde en brugt, om ikke i DK så i sverige...

Håber du kan bruge dette til noget, ellers er du velkommen til at skrive  Men ellers så prøv at finde nogle anmældelser på nettet, dette er rigtig godt...

Til top Vis Henrik N's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Henrik N
 
Mr_Tarantino
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Oktober 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1542
Sendt: 22 Juni 2007 kl. 11:43 | IP-adresse registreret  

Må nok sige at Sony STR-DA5200ES har givet mig lyst til at spare lidt sammen her i ferien!
Til top Vis Mr_Tarantino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr_Tarantino
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes